Individuální terapie

Individuální terapie je vhodná, když chcete porozumět podstatě vašich obtíží a potřebujete změnu. V bezpečném a přijímajícím prostředí budete objevovat, kým jste, jak vás život utvářel a jak to teď ovlivňuje váš současný život.  Zároveň vás podpořím, abyste k sobě zůstali laskaví, nahlíželi na sebe s porozuměním a hledali nové možnosti, jak žít v souladu se svými potřebami.

Co očekávat? 

Čím lépe rozumíte sami sobě, tím lépe si můžete řídit svůj život ... 


  • Nehodnotící, vřelé a přijímající prostředí, kde je možné mluvit o všem, co vás trápí
  • Obvyklá frekvence setkání je 1x týdně 
  • Délka jedné konzultace je 55 min

Pokud chcete změnu, potřebujete si vytvořit ve svém životě prostor, kde se můžete zastavit a naslouchat sami sobě.  Svým klientům obvykle nabízím rezervaci konkrétní hodiny v určitém dni v týdnu. Smyslem je zvyknout si, že máte pravidelnou možnost zastavit se. Mým hlavním terapeutickým nástrojem je otevřený dialog a bezpečný terapeutický vztah. Nejsem pasivní vrbou, ale aktivním člověkem, který se o vás bude zajímat. Budu vám naslouchat a pomůžu Vám, abyste sobě lépe porozuměli a mohli žít v souladu se svými potřebami. Věřím tomu, že když sobě porozumíte, tak se vám otevřou nové možnosti k řešení vaší situace.

"Ti, kdo si nepamatují minulost, jsou odsouzeni k tomu ji opakovat." /George Santayana/

S čím může terapie pomoc?

Zde je pár příkladů, pro které lidé vyhledávají nejčastěji terapeutickou pomoc. 

  • pocity úzkosti, strach, deprese, stud...
  • nedůvěra v sebe sama i v okolní svět...
  • psychosomatické potíže (bolesti hlavy...)
  • důsledky životních traumat (šikana, týrání, zneužívání...)
  • partnerské a mezilidské vztahy (komunikace, konflikty...)
  • potíže spojené s odlišností sexuální orientace (coming out...)
  • životní a vývojové krize (rozchod, těžké životní situace...)
  • existenciální otázky (ztráta smyslu, prázdnota...)
  • chronická únava (syndrom vyhoření...) aj.

Kdy je vhodná?

Jak poznat svoji připravenost a motivaci k vyhledání pomoci:

  • Když už toho máte dost a chcete změnu...
  • Když svými pocity nechcete zatěžovat své okolí...
  • Když se vám věci stále opakují a nerozumíte proč...
  • Když víte, co byste měli nebo chtěli, ale nedaří se vám to realizovat...
  • Když nechcete být v roli oběti...
  • Když chcete více rozumět sami sobě...